martes, 10 de julio de 2018

11 de julio. Solemnidad de Nuestro Padre San Benito




Quid enim est sanctus Benedictus, nisi quasi quidam carbo ardens in illo altari coram Deu? Quid sumus nos, nisi quasi carbocnes adhuc frigidi, qui non sentimus illum mirabilem ignem divini amoris quo ipse ardet? Ergo, fratres adiungamus nos ad ipsum; consideremus fervorem vitae eius, caritatem cordis eius, et inde accendamur, inde ardeamus. Nullo enim modo possumus melius et perfectius vincere concupiscentiam carnis quam si adhibeamus ei ignem caritatis. Quid est enim illa concupiscentia carnis quae concupiscit adversus Spiritum, nisi quaedam naturalis rubigo animae? Ideo adhibeamus ignem. Nemo enim potest salvus esse nissi per ignem. Sed est ignis tribulationis et est ignis amoris. Uterque hic ignis consumit rubiginem animae. David purgatus est per ignem tribulationis, Maria Magdalenae per ignem amoris. Nam sicut dicit Dominus, dimissa sunt ei peccata multa quondam dilexit multum. Verum fratres, ut mihi videtur, uterque purgatus est per per ignem tribulationis, uterque per ignem amoris. Nam in David erat magna vis amoris, qui ait: Diligam te domine, fortitudo mea. Et in penitentia sanctae Mariae fuit magnus ignis tribulationis. (Opera Sancti Aelredi Rievallensis, vol. II Sermón 37 In Natali Sancti Benedicti, ns. 21-22). 
Traducción: 
“¿Pues qué es san Benito sino una brasa ardiente (cf. Ez 1,13) en el altar sagrado delante de Dios? ¿Qué somos nosotros sino carbones aún fríos que no sentimos aquel admirable fuego del amor divino en el que él está ardiendo? Por tanto, hermanos, juntémonos a él; pensemos en el fervor de su vida, el amor de su corazón, y después prendámonos fuego y ardamos. De ningún modo mejor y más perfecto podemos vencer la concupiscencia de la carne que aplicando el fuego del amor. ¿Pues qué es esa concupiscencia de la carne que “anhela contra el Espíritu” (cf. 1 Jn 2,16; Ga 5,17), sino una herrumbre natural del alma? Por tanto, ¡unámonos al fuego! Pues nadie puede salvarse si no es a través del fuego (cf. 1 Cor 3,15). Pero hay un fuego de la tribulación y un fuego del amor. Ambos fuegos quitan la herrumbre del alma. David fue purificado con el fuego de la tribulación; María Magdalena por el fuego del amor. Pues como dice el Señor, se le perdonan sus muchos pecados porque ha mostrado mucho amor (cf. Lc 7,47). En realidad, hermanos, me parece que ambos fueron purificados por el fuego de la tribulación y por el fuego del amor. En David era tan grande la fuerza del amor que dijo: Te amo, Señor, mi fortaleza (cf. Sal 17,2). Y en la penitencia de Santa María grande fue el fuego de la tribulación”.

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