Quid enim est sanctus Benedictus, nisi quasi quidam carbo
ardens in illo altari coram Deu? Quid sumus nos, nisi quasi carbocnes adhuc
frigidi, qui non sentimus illum mirabilem ignem divini amoris quo ipse ardet?
Ergo, fratres adiungamus nos ad ipsum; consideremus fervorem vitae eius,
caritatem cordis eius, et inde accendamur, inde ardeamus. Nullo enim modo
possumus melius et perfectius vincere concupiscentiam carnis quam si adhibeamus
ei ignem caritatis. Quid est enim illa concupiscentia carnis quae concupiscit
adversus Spiritum, nisi quaedam naturalis rubigo animae? Ideo adhibeamus ignem.
Nemo enim potest salvus esse nissi per ignem. Sed est ignis tribulationis et
est ignis amoris. Uterque hic ignis consumit rubiginem animae. David purgatus
est per ignem tribulationis, Maria Magdalenae per ignem amoris. Nam sicut dicit
Dominus, dimissa sunt ei peccata multa quondam dilexit multum. Verum fratres,
ut mihi videtur, uterque purgatus est per per ignem tribulationis, uterque per
ignem amoris. Nam in David erat magna vis amoris, qui ait: Diligam te domine,
fortitudo mea. Et in penitentia sanctae Mariae fuit magnus ignis tribulationis.
(Opera Sancti Aelredi Rievallensis, vol. II Sermón 37 In Natali Sancti
Benedicti, ns. 21-22).
Traducción:
“¿Pues qué es san Benito sino una brasa ardiente (cf. Ez
1,13) en el altar sagrado delante de Dios? ¿Qué somos nosotros sino carbones
aún fríos que no sentimos aquel admirable fuego del amor divino en el que él está
ardiendo? Por tanto, hermanos, juntémonos a él; pensemos en el fervor de su
vida, el amor de su corazón, y después prendámonos fuego y ardamos. De ningún
modo mejor y más perfecto podemos vencer la concupiscencia de la carne que
aplicando el fuego del amor. ¿Pues qué es esa concupiscencia de la carne que
“anhela contra el Espíritu” (cf. 1 Jn 2,16; Ga 5,17), sino una herrumbre
natural del alma? Por tanto, ¡unámonos al fuego! Pues nadie puede salvarse si
no es a través del fuego (cf. 1 Cor 3,15). Pero hay un fuego de la tribulación
y un fuego del amor. Ambos fuegos quitan la herrumbre del alma. David fue
purificado con el fuego de la tribulación; María Magdalena por el fuego del
amor. Pues como dice el Señor, se le perdonan sus muchos pecados porque ha mostrado
mucho amor (cf. Lc 7,47). En realidad, hermanos, me parece que ambos fueron
purificados por el fuego de la tribulación y por el fuego del amor. En David
era tan grande la fuerza del amor que dijo: Te amo, Señor, mi fortaleza (cf.
Sal 17,2). Y en la penitencia de Santa María grande fue el fuego de la
tribulación”.
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